У стародавні часи, явища, пояснення яким важко було знайти, в т.ч. блискавка, землетруси, приписували до надприродних сил. Це породило створення нових богів і вірувань. Так, з'явилися боги війни, боги вогню і так далі. Проводячи аналогію з язичеством, для деяких майстрів СТО скоро можна буде створити бога скрипу.
А все чому? А все від небажання елементарно розібратися в питанні. Освітити проблему допоможуть справжні фахівці, що знаються на гальмівних компонентах.
Хто з автоаматорів не стикався із сторонніми шумами, що викликають тільки одне бажання, – скоріше змінити гальмівні колодки?
Скрип і свист, мабуть, єдиний бич міських гальм. Чому міських? Та все просто. Якщо, наприклад, узяти гальмівні колодки, розроблені для спортивних змагань (трекові), то, в більшості випадків, там рипіння є природним супутником якісного уповільнення автомобіля.
Сьогодні розглядати природу явищ сторонніх шумів, властивих трековим накладкам, не будемо. Спробуємо освітити проблему міських колодок.
Фахівцям доводиться стикатися з сотнями проблем, що риплять. Перше бажання «щасливого» володаря писку – замінити ВСЕ, що хоч трохи може мати відношення до шумів. Особливе розчулення у нас викликають горе-майстри «своїх» СТО, які на скаргу клієнта «скриплять гальма» - не замислюючись випалюють вирок «Неякісні гальмівні колодки. Поставлю тобі свої – вони точно рипіти не будуть» (читай - І скрип, МОЖЛИВО, пропаде, і грошей заробимо).
А чи так страшний біс, як його малюють?
Якщо умовно узяти всі причини скрипу за 100%, то провина якості колодок відбере не більше 30%. Що ж примушує кривитися водія з 70-и, що залишилися? Перш за все, варто чітко з'ясувати, що скрип – це автоколивання (вібрації) гальмівної колодки. Саме колодки, а не диска, супорта. Точніше, в коливаннях беруть участь всі компоненти, але через вагу і фіксоване розміщення - решта всіх учасників власні коливання гасять дуже швидко. І лише гальмівні колодки продовжують вібрувати, перетворюючи на пекло ніжний слух автоаматора.
І ось, розуміючи природу явища скрипу, вже можна інакше поглянути на проблему. Перш ніж поспішати грішити на гальмівні колодки – потрібно відшукати причину вібрацій. А ось тут вже є декілька причин:
Ну і розглянемо основні методи «лікування» рипіння в порядку пріоритету:
Якщо нічого з того, що перелічене вище не допомогло, означає - прийшла пора сказати «ні» гальмівним колодкам. В цьому випадку – або ви придбали підробку (а їх, повірте, є), або брак однієї упаковки, ну або прощатися варто зі всією маркою виробника.
Приклад з життя 1. Один автоаматор придбав якось гальмівні колодки однієї досить серйозної європейської марки. Через 1000 км гальма почали пристойно поскрипувати. Потерпів він, потерпів, та і поставив «хрест» на цьому бренді. І ось, придбав інші, не менш європейські колодки. Як же було його здивування, коли і новий комплект - через пару тисяч пробігу - почав «радувати» веселим поскрипуванням в пробках і на перехрестях. Абсолютно випадково цей водій потрапив до справжніх фахівців, з проханням продати йому хай і «найдорожчі, але залізно ті, що не риплять» колодки. Вирок – профілактика супортів із-за підклинювання направляючих.
Клієнт виїхав на своїх колодках, задоволений рішенням. Ціна питання за рішення питання – копійки. Витрачено ж було до того як - біля 100 дол. І коли б не всебічне вивчення питання, то автоаматорові загрожувала чергова заміна на комплект ціною в ще майже 100 дол. Чи не висока ціна за скоростиглі вирішення «професійних» «сервісантів»?
Приклад з життя 2. Жив-був один покупець гальмівних компонентів. І ось придбав він одного разу досить імениті колодки, і поїхав їх ставити на свій сервіс. І ось, не пройшло і пари годин, як дзвонить цей покупець і повідомляє, що напевно, відмовиться від колодок. З'ясувалося, що це порада майстра його сервісу. Вердикт його був такий: «Ці гальмівні колодки мажуться чорним пилом. А це ознака неякісного продукту». Ну що сказати? Як співається в пісні – «Що відповісти старенькій – не образити б старість».
А зараз розберемося в ситуації. Так званий «чорний пил» - кажучи науковою мовою «графіт» - є сухе мастило, яке додається у фрикційний склад для згладжування тертя «колодка-диски». Іншими словами, графіт служить рівномірному зносу колодки і диска. І навпаки, відсутність такого мастила однозначно приводитиме або до «поїдання» диска, або нерівномірному сточуванню накладки. І тут, вже повірте, скрипів і писків не оберешся.
Отже, підведемо підсумок. Скрип дійсно не так страшний, як його підносять деякі «умільці». Головне – об'єктивно відстежити всі можливі причини. Отже, не поспішаєте викидати ваші гроші. Краще зверніться на перевірене СТО до професіоналів.
Одним словом – гальмуйте із задоволенням!
URL | http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/ |
Ссылка | <a href="http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/">Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки</a> |
BBCode | [url=http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/]Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки[/url] |