СТАТЕЙКИ.ORG.UA
электронный каталог статей

Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки

комментариев: 0 / добавить комментарий

У стародавні часи, явища, пояснення яким важко було знайти, в т.ч. блискавка, землетруси, приписували до надприродних сил. Це породило створення нових богів і вірувань. Так, з'явилися боги війни, боги вогню і так далі. Проводячи аналогію з язичеством, для деяких майстрів СТО скоро можна буде створити бога скрипу.

А все чому? А все від небажання елементарно розібратися в питанні. Освітити проблему допоможуть справжні фахівці, що знаються на гальмівних компонентах.

Хто з автоаматорів не стикався із сторонніми шумами, що викликають тільки одне бажання, – скоріше змінити гальмівні колодки?

Скрип і свист, мабуть, єдиний бич міських гальм. Чому міських? Та все просто. Якщо, наприклад, узяти гальмівні колодки, розроблені для спортивних змагань (трекові), то, в більшості випадків, там рипіння є природним супутником якісного уповільнення автомобіля.

Сьогодні розглядати природу явищ сторонніх шумів, властивих трековим накладкам, не будемо. Спробуємо освітити проблему міських колодок.

Фахівцям доводиться стикатися з сотнями проблем, що риплять. Перше бажання «щасливого» володаря писку – замінити ВСЕ, що хоч трохи може мати відношення до шумів. Особливе розчулення у нас викликають горе-майстри «своїх» СТО, які на скаргу клієнта «скриплять гальма» - не замислюючись випалюють вирок «Неякісні гальмівні колодки. Поставлю тобі свої – вони точно рипіти не будуть» (читай - І скрип, МОЖЛИВО, пропаде, і грошей заробимо).

А чи так страшний біс, як його малюють?

Якщо умовно узяти всі причини скрипу за 100%, то провина якості колодок відбере не більше 30%. Що ж примушує кривитися водія з 70-и, що залишилися? Перш за все, варто чітко з'ясувати, що скрип – це автоколивання (вібрації) гальмівної колодки. Саме колодки, а не диска, супорта. Точніше, в коливаннях беруть участь всі компоненти, але через вагу і фіксоване розміщення - решта всіх учасників власні коливання гасять дуже швидко. І лише гальмівні колодки продовжують вібрувати, перетворюючи на пекло ніжний слух автоаматора.

І ось, розуміючи природу явища скрипу, вже можна інакше поглянути на проблему. Перш ніж поспішати грішити на гальмівні колодки – потрібно відшукати причину вібрацій. А ось тут вже є декілька причин:

  • Знос диска, унаслідок якого утворився буртик (облямівка диска, що випирає уздовж зовнішнього діаметру).
  • Підклинювання супорта унаслідок «сухих» направляючих.
  • Підклинювання супорта унаслідок некоректного ходу поршня в шахті супорта.
  • І, власне, неякісні гальмівні колодки (неоднорідний склад, неякісне проклеювання основи і накладки, і так далі).

Ну і розглянемо основні методи «лікування» рипіння в порядку пріоритету:

  1. Огляньте диск на предмет вироблення. Якщо буртик очевидний, то це перша передумова до скрипу. По-хорошому, необхідно зняти буртик проточкою, без зняття робочої поверхні.
  2. Багато сучасних якісних колодок оснащено фасками (скосами) і пропилами, що значно знижує вірогідність появи скрипів.
  3. Перед встановленням нових гальмівних колодок змастіть спеціальною пастою проти рипіння торці колодки (бічні вушка/кріплення), а також задню стінку накладки, що примикає до поршня. Природно, у жодному випадку не наносіть ніяких мастил на поверхню, що треться!
  4. Перед встановленням колодок перевірте нормальне функціонування супорта – направляючих і поршня. Якщо клинять не направляючі, то скоба супорту рухатиметься вільно і вперед і назад. У будь-якому випадку, рясно змастіть направляючі спеціальним мастилом.
  5. При знятій колодці злегка натискайте на педаль гальма. Поршень, що не клинить, безперешкодно виходитиме з шахти, а також, без особливих зусиль, повертатися назад. Також, особливу увагу зверніть на пильовик поршня (гумова прокладка, що обтягує поршень). Якщо він пошкоджений – обов'язково замініть! Порваний пильовик – перший крок до «клину» супорта.

Якщо нічого з того, що перелічене вище не допомогло, означає - прийшла пора сказати «ні» гальмівним колодкам. В цьому випадку – або ви придбали підробку (а їх, повірте, є), або брак однієї упаковки, ну або прощатися варто зі всією маркою виробника.

Приклад з життя 1. Один автоаматор придбав якось гальмівні колодки однієї досить серйозної європейської марки. Через 1000 км гальма почали пристойно поскрипувати. Потерпів він, потерпів, та і поставив «хрест» на цьому бренді. І ось, придбав інші, не менш європейські колодки. Як же було його здивування, коли і новий комплект - через пару тисяч пробігу - почав «радувати» веселим поскрипуванням в пробках і на перехрестях. Абсолютно випадково цей водій потрапив до справжніх фахівців, з проханням продати йому хай і «найдорожчі, але залізно ті, що не риплять» колодки. Вирок – профілактика супортів із-за підклинювання направляючих.

Клієнт виїхав на своїх колодках, задоволений рішенням. Ціна питання за рішення питання – копійки. Витрачено ж було до того як - біля 100 дол. І коли б не всебічне вивчення питання, то автоаматорові загрожувала чергова заміна на комплект ціною в ще майже 100 дол. Чи не висока ціна за скоростиглі вирішення «професійних» «сервісантів»?

Приклад з життя 2. Жив-був один покупець гальмівних компонентів. І ось придбав він одного разу досить імениті колодки, і поїхав їх ставити на свій сервіс. І ось, не пройшло і пари годин, як дзвонить цей покупець і повідомляє, що напевно, відмовиться від колодок. З'ясувалося, що це порада майстра його сервісу. Вердикт його був такий: «Ці гальмівні колодки мажуться чорним пилом. А це ознака неякісного продукту». Ну що сказати? Як співається в пісні – «Що відповісти старенькій – не образити б старість».

А зараз розберемося в ситуації. Так званий «чорний пил» - кажучи науковою мовою «графіт» - є сухе мастило, яке додається у фрикційний склад для згладжування тертя «колодка-диски». Іншими словами, графіт служить рівномірному зносу колодки і диска. І навпаки, відсутність такого мастила однозначно приводитиме або до «поїдання» диска, або нерівномірному сточуванню накладки. І тут, вже повірте, скрипів і писків не оберешся.

Отже, підведемо підсумок. Скрип дійсно не так страшний, як його підносять деякі «умільці». Головне – об'єктивно відстежити всі можливі причини. Отже, не поспішаєте викидати ваші гроші. Краще зверніться на перевірене СТО до професіоналів.

Одним словом – гальмуйте із задоволенням!

комментариев: 0 | просмотров: 92 | 21/12/2009
Читайте также:
Одна из причин ухудшения света автомобиля
Существует несколько вариантов потери света автомобилем, когда он вооб ...
Выбор сервиса для ремонта дизельного индустриального мотора
Ремонт индустриальных дизельных двигателей - очень сложная сфера для р ...
О первом на планете автомобиле
Весь мир осознал, что у автомобилей есть будущее, еще в далеком прошло ...
Комментарии:
Администрация каталога не несет ответственности за информацию, размещенную посетителями сайта. Сообщения, оставленные на сайте, являются исключительно личным мнением их авторов, и могут не совпадать с мнением администрации каталога.
комментариев нет

ты можешь быть первым
* - поля, помеченные звездочкой, обязательны к заполнению.
Ваше имя*: (max 64 символа)
E-mail: (max 64 символа)
Комментарий*:
без HTML (min 20, max 1000 символов)


Ссылки на статью «Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки»:
URL
http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/
Ссылка
<a href="http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/">Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки</a>
BBCode
[url=http://www.stateyki.org.ua/articles/ripinnya-kolis-abo-omu-pischat-galmivni-kolodki/]Рипіння коліс, або Чому пищать гальмівні колодки[/url]


Інтернет реклама УБМ
Наши партнеры
Покер онлайн
Биржи
etxt.ru
 

 

Інтернет реклама УБМ


Інтернет реклама УБМ